GOZDNI IZZIV

Mednarodni dan gozdov smo obeležili z obiskom bližnjega gozda, kjer sta nam škratka Gusti in Bibi pripravila skrite izzive. Sledili smo barvnim puščicam in tako našli vse skrite izzive. 

GOZDNO RAZISKOVANJE IN MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE

Otroci skupine Mehurčki smo se z učenkami 9.razreda odpravili v gozd, kjer smo se podali v raziskovanje gozdnih tal. Skupaj smo preživeli zabavne in poučne urice v gozdu in se v vrtec vrnili z novimi izkušnjami in znanji. 

ZIMSKI POHOD

Naši najmlajši pohodniki so se skupaj z vzgojiteljicama podali v bližnji gozd. Neraven teren nam je malo ponagajal, vendar smo ga spretno premagovali. Veste kaj nas je presenetilo na poti do gozda?  To je bila zaledenela travnata površina, ki se je hitro spremenila v naše drsališče. Raziskovanje se je pričelo, led smo občutili z vsemi čutili. Nekaj moči smo še imeli in nadaljevali pot do gozda. Jupi, prispeli smo! Sledila je malica med drevesi, ki nam je pričarala dodatno energijo. Tako smo pogumno, malo že utrujeni odšli nazaj v vrtec. Juhuhu, uspelo nam je! Prijetno utrujeni smo legli k počitku. Ko bi vi vedeli, kako dobro smo spali.

GOZDNA DRUŽENJA S STARŠI

V mesecu oktobru smo po oddelkih izvedli gozdna druženja. Skupaj s starši smo se odpravili v gozd, kjer smo vzgojiteljice pripravile različne dejavnosti za otroke in starše. V gozdu smo ustvarjali z naravnimi materiali, se igrali z barvami, pomagali živalim pri pripravi na zimsko spanje, gradili hiše iz vej in se ob vsem tem zelo zabavali.

 

 

Od leta 2012 se slovenski vrtci in šole, ki vključujejo v svoj program gozdno pedagogiko in pedagoško delo v gozdu, družijo v Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije. Trenutno je v “gozdno mrežo” povezanih 231 izobraževalnih ustanov iz Slovenije in zamejstva. Skupaj smo močnejši.

 

NAŠA PREDSTAVITEV NA SPLETNI STRANI MREŽE GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL:

Vrtec Laporje se nahaja v okolici, bogati z naravno in kulturno dediščino. Bližnji gozdovi, travniki, polja ter zelenjavno-zeliščni vrt, omogočajo bogato učno okolje, kjer lahko interdisciplinarno izvajajo vseh šest področij kurikula. Gozd je otrokom privlačen predvsem zaradi svoje skrivnostnosti in čarobnosti, ki se z letnimi časi spreminja, ter zaradi številnih naravnih ovir, ki pogosto postanejo pravi gibalni izzivi.

V jesenskem času opazujejo in raziskujejo gozdna tla, nabirajo zemljo, lubje, listje, mah, storže, plodove, jih primerjajo in tipajo. Iščejo pajkove mreže in druga bivališča živali, pri čemer pazijo, da jih ne poškodujejo. Prisluhnejo zvokom, zaznavajo vonjave, občutijo veter, sonce. Skušajo biti neslišni, včasih pa si dovolijo biti tudi razigrani.

V zimskem času narava spi, zato v tem času opazujejo gola drevesa, iščejo živa bitja, opazujejo sledi in jih med seboj primerjajo. Pogovarjajo se o uporabi lesa za kurjavo. Njihovi obiski gozda so pozimi morda nekoliko krajši kot sicer, saj so noski in lička občasno od mraza čisto rdeči.

Pomladi spremljajo prebujanje narave. Brsti so iz dneva v dan večji, različne vrste dreves se prebujajo različno hitro. Suhe in odlomljene veje pospravijo ter jih uporabijo za igro in izdelavo lutk. Ob srečanju z odpadki se pogovarjajo o pomenu ohranjanja čistega okolja.

Poleti jim gozd nudi prijetno hladno okolje in zaščito pred UV sevanjem. V bližnjem gozdu prisluhnejo pravljicam, ki jih nato tudi uprizorijo. Seveda pa v gozdu nastajajo tudi zgodbe, ki jih nato pripovedujejo svojim vrstnikom.

Gozd jim s pomočjo doživljajske pedagogike omogoča, da poskrbijo za celostni razvoj naših otrok. Možnosti je ogromno, le izbrati morajo tiste, ki omogočajo čim več ustvarjalnosti, kreativnosti in raziskovanja, kar je bil tudi vzrok, da se je vseh 6 skupin (Mehurčki, Oblački, Mavrice, Sončki, Lunice in Zvezdice) vključilo v Mrežo gozdnih vrtcev in šol.